HOGYAN TARTSD KARBAN EGÉSZSÉGES MOSOLYODAT KÉT FOGÁSZATI VIZSGÁLAT KÖZÖTT?

egészséges mosoly1. FOGMOSÁS: a gszép mosoly érdekében legalább naponta kétszer moss fogat puha sörtéjű fogkefével és cseréld azt 2-3 havonta.

2. FOGSELYEM: napi egyszer fogselymezz, hogy a fogak közül is ki tud tisztítani az ételmaradékot és a baktériumokat. Használj minden foghoz külön darabkát a fogselyemből, hogy az egyikből kitisztított dolgot ne vidd át a másikra.

3. DOHÁNYZÁS: tartózkodj a dohányzástól. Sem a fogaidnak, sem az általános egészségednek nem tesz jót, sárgára színezi a fogakat és az egyik fő okozója a krónikusan rossz leheletnek. Elősegíti a fogkő és a szájrák kialakulását.

4. IVÁS: kerüld a cukrozott üdítőket, mert azok bevonják a fogaidat és növelik a baktériumok jelenlétét és a szád savasságát. A szénsav lágyíthatja a fogzománcot és emiatt hajlamosabbá teheti fogaidat a roncsolódásra.

5. EVÉS: kerüld a keményítős, cukros rágcsálni valókat, mint pl. a chips és a cukorkák. A cukrok és a szárított, aszalt gyümölcsök beleragadnak a fogaidba.

6. FOGVÉDELEM: sportolás közben se feledkezz meg fogaid mechanikus védelméről.Hiába ápolod a fogaidat, ha egy rosszul sikerült sportolás miatt kitöröd azt.